INDICE

FER PRETANCAMENTS UNA EINA MÉS QUE ÚTIL PER LES EMPRESES I AUTÒNOMS

16 Noviembre 2020

Sabeu el que són elsPre-Tancaments”?

És l’època que, fiscalment parlant, més m’agrada. Es tracta de saber revisar amb la documentació que ja tenim i la que podem preveure fins a final d’any i amb aquesta elaborar els possibles escenaris.

I això tan es vàlid per a empreses com per a autònoms.

Saber la factura fiscal abans d’hora, ajuda a poder planificar-nos.

Tot i que ja fa molt anys que faig “pretancaments”, des de que treballava a Cuatrecasas, els clients no estaven habituats a, que al quart trimestre, els hi proposés una reunió per parlar de l’evolució de l’empresa amb els números tancats a octubre / novembre per poder preveure l’Impost sobre Societats o la Renda en el seu cas.

Però ara ja puc dir que passat el trimestre, tinc 3 setmanes de reunions per fer aquestes reunions, on revisem comptabilitat, viabilitat, i com no fiscalitat.

  • Que es revisa a nivell Comptable?

No tots els clients són iguals, ni hi ha un “check list” genèric, cada client té el seu, però en termes genèrics es revisa l’evolució dels ingressos declarats quadrant amb les declaracions, control cobraments i pagaments, retencions ingressades a compte, despeses pendents de declarar. valoració de possibles inversions abans de finalitzar l'any,  si les amortitzacions estan ben calculades, segons el mètode més convenient, realitzar un control d'inventaris, entre altres.

També s’intenta analitzar que totes les partides comptables siguin fiscalment deduïbles.

  • A nivell Fiscal que tenim en compte?

Intentar aplicar els pocs beneficis fiscals que encara ens queden i si podem aplicar algun d’ells. Com a Pimes hem de tenir en compte que les Amortitzacions Accelerades y les Llibertats d’Amortització si ens les podem aplicar, ja que tot i que és un benefici que hem de tornar, potser ens beneficia en el començament del negoci.

Una bona planificació fiscal, ens pots fer estalviar diners, i per a que això succeeixi aquestes dedicions s’han de prendre abans d’acabar l’any.

Actualment a banda de revisar els impostos de Societats o la Renda en el cas dels autònoms , també ens centrem amb l’IVA ja que ens els últims anys, ha donat més mal de caps als empresaris amb les comprovacions d’IVA al ser un impost més formalista.

El simple fet de no fer les coses tal i com diu la llei, encara que en el fons ho fem bé, tindrà conseqüències que no ens agradaran. Una revisió als Llibres Registre mai va malament.

  • I a nivell empresarial hem de fer alguna cosa?

Potser amb les possibles fotos que tindrem l’empresari pot tenir al seu abast decisions més efectives en la seva gestió diària, ja no només les fiscals, sinó dedicions sobre els seus preus, del tipus de despeses si són les necessàries o les pot ajustat, tindrà eines per poder realitzar un pressupost per l’any vinent...

Aquest anàlisis de l’activitat empresarial tan si tens uns societat mercantil com si ets un autònom s’ha de realitzat abans d’acabar l’any, l’antelació es la clau per la gestió en tota empresa i evitarem males decisions, problemes de liquiditat i falta de control dels números.

 

Sé que són temps complexos, i que fer aquesta feina a vegades fa mandra, però cal dedicar-hi temps, diàriament veig males decisions, problemes de liquiditat, falta de control dels números, i per a mi realitzar aquesta anàlisi el mes de novembre o a primers de decembre resulta absolutament NECESSARI, una obligació més per a anotar en l'agenda i dedicar-li el temps que es mereix, per a la teva empresa tota inversió de temps és una bona inversió.

Dèbora Talavera
Comentarios ( 2 )
  • zcdsjhfisf
    vqgxnqigte
    2021-03-14 01:25:44
    Muchas gracias. ?Como puedo iniciar sesion?
    Responder
    • RE:zcdsjhfisf
      Debora Talavera
      2021-04-07 10:54:09
      Si tienes cualquier duda, mándame un mail y te comento. debora@assessoriatalavera.cat
      Responder
Nuevo comentario
Política de Privacidad

Assessoria Talavera (en endavant EMPRESA) és titular de el lloc web http://www.assessoriatalavera.cat/ i té el domicili a C/ Terra Ferma, 8 25600 Tarrega Lleida.

D'acord amb la legislació vigent, EMPRESA té inscrits els seus fitxers en l'Agència Espanyola de Protecció de Dades, i ha adoptat les mesures tècniques i organitzatives que garanteixen la seguretat de les dades de caràcter personal i eviten la seva alteració, pèrdua, tractament o accés no autoritzat, tenint en compte l'estat de la tecnologia, la naturalesa de les dades emmagatzemades i els riscos a què estiguin exposats, que han estat necessàries per a la seva adequació en matèria de protecció de dades de caràcter personal, de conformitat amb el que estableix el RD 1720 / 2007 pel qual s'aprova el Reglament de desenvolupament de la LOPD.

EMPRESA vol garantir la seva privacitat en la utilització dels nostres serveis, de manera que a continuació l'informem de la nostra política de protecció de dades personals.

Les dades de caràcter personal que ens faciliti a través del formulari de contacte i dels correus remesos a la direcció EMAIL passaran a formar part dels nostres fitxers i s'utilitzaran per atendre la seva sol·licitud d'informació, respondre qualsevol dubte o pregunta que ens pogués plantejar i posar-se en contacte amb vostè. Les nostres respostes tenen caràcter informatiu, per la qual cosa no es derivarà cap efecte jurídic vinculant.

En tots els casos en què ens faciliti dades que a través d'aquesta Web els mateixos podran ser utilitzades per remetre per qualsevol mitjà, inclosos mitjans electrònics informació sobre els nostres productes i serveis. Si no desitja rebre informació de la nostra empresa, envieu un correu a EMAIL amb l'assumpte "baixa informació" a la direcció en la que vol deixar de rebre les nostres notícies.

EMPRESA es reserva el dret de modificar la seva política de privacitat per motius d'adaptació a la legislació vigent, o similars, per la qual cosa es recomana a l'usuari d'aquest lloc web la revisió periòdica d'aquest apartat, ja que l'ús de l'Web per part de l' usuari s'entendrà com a acceptació de la política de privacitat vigent en aquell moment.

Pot exercir els seus drets d'accés, rectificació, cancel·lació o oposició per escrit juntament amb fotocòpia de document que acrediti la seva identitat a la següent adreça: C/ Terra Ferma, 8 25300 Tàrrega o bé a  info@assessoriatalavera.cat

Buscador

Suscríbete a nuestras novedades

Déjanos tu e-mail y te mantendremos informado...

Ajustes de privacidad
Decide qué cookies quieres permitir.

Puedes cambiar estos ajustes en cualquier momento. Sin embargo, esto puede hacer que algunas funciones dejen de estar disponibles.

Esta web permitirá cookies de:
Guardar su configuración de cookies
Esta web no permitirá cookies de: