Sabeu el que són els “Pre-Tancaments”?
És l’època que, fiscalment parlant, més m’agrada. Es tracta de saber revisar amb la documentació que ja tenim i la que podem preveure fins a final d’any i amb aquesta elaborar els possibles escenaris.
I això tan es vàlid per a empreses com per a autònoms.
Saber la factura fiscal abans d’hora, ajuda a poder planificar-nos.
Tot i que ja fa molt anys que faig “pretancaments”, des de que treballava a Cuatrecasas, els clients no estaven habituats a, que al quart trimestre, els hi proposés una reunió per parlar de l’evolució de l’empresa amb els números tancats a octubre / novembre per poder preveure l’Impost sobre Societats o la Renda en el seu cas.
Però ara ja puc dir que passat el trimestre, tinc 3 setmanes de reunions per fer aquestes reunions, on revisem comptabilitat, viabilitat, i com no fiscalitat.
No tots els clients són iguals, ni hi ha un “check list” genèric, cada client té el seu, però en termes genèrics es revisa l’evolució dels ingressos declarats quadrant amb les declaracions, control cobraments i pagaments, retencions ingressades a compte, despeses pendents de declarar. valoració de possibles inversions abans de finalitzar l'any, si les amortitzacions estan ben calculades, segons el mètode més convenient, realitzar un control d'inventaris, entre altres.
També s’intenta analitzar que totes les partides comptables siguin fiscalment deduïbles.
Intentar aplicar els pocs beneficis fiscals que encara ens queden i si podem aplicar algun d’ells. Com a Pimes hem de tenir en compte que les Amortitzacions Accelerades y les Llibertats d’Amortització si ens les podem aplicar, ja que tot i que és un benefici que hem de tornar, potser ens beneficia en el començament del negoci.
Una bona planificació fiscal, ens pots fer estalviar diners, i per a que això succeeixi aquestes dedicions s’han de prendre abans d’acabar l’any.
Actualment a banda de revisar els impostos de Societats o la Renda en el cas dels autònoms , també ens centrem amb l’IVA ja que ens els últims anys, ha donat més mal de caps als empresaris amb les comprovacions d’IVA al ser un impost més formalista.
El simple fet de no fer les coses tal i com diu la llei, encara que en el fons ho fem bé, tindrà conseqüències que no ens agradaran. Una revisió als Llibres Registre mai va malament.
Potser amb les possibles fotos que tindrem l’empresari pot tenir al seu abast decisions més efectives en la seva gestió diària, ja no només les fiscals, sinó dedicions sobre els seus preus, del tipus de despeses si són les necessàries o les pot ajustat, tindrà eines per poder realitzar un pressupost per l’any vinent...
Aquest anàlisis de l’activitat empresarial tan si tens uns societat mercantil com si ets un autònom s’ha de realitzat abans d’acabar l’any, l’antelació es la clau per la gestió en tota empresa i evitarem males decisions, problemes de liquiditat i falta de control dels números.
Sé que són temps complexos, i que fer aquesta feina a vegades fa mandra, però cal dedicar-hi temps, diàriament veig males decisions, problemes de liquiditat, falta de control dels números, i per a mi realitzar aquesta anàlisi el mes de novembre o a primers de decembre resulta absolutament NECESSARI, una obligació més per a anotar en l'agenda i dedicar-li el temps que es mereix, per a la teva empresa tota inversió de temps és una bona inversió.
© Copyright 2024 | Aviso legal | Política de privacidad | Cookies | Desarrollo web: Software DELSOL